mandag 4. oktober 2010

sykveld og bursdag


i denne helgen har storesøsteren vært hos meg og sydd litt, koset oss stort...  vi fikk  begge begynt på julegaver, jeg ble ferdig med min da..  kremt kremt, (effektiv som jeg er....) Søs hun hadde vel og merke til et litt mer vrient prosjekt enn meg, hun måtte klippe etter mønster, så hennes tok laaaang tid,

med litt oppussingsprosjekter i bakrunnen er det vanskelig å få et "ryddig" bilde

jeg var faktisk ganske imponert, helt til hun bomsydde to ganger på samme sted... haha... men uansett små feil, er hun en fantastisk flink syerske.
Det er faktisk takket være henne at  jeg kjøpte symaskin i juni.... hun "forlangte" at jeg måtte være med inn på stoff og stil, og jeg gjør det jeg blir fortalt og ble med inn ...
Og jeg har en liten forkjærlighet for stoff, har hatt det siden jeg var liten jente, så jeg fylte handlevognen med fler stoffer enn henne som egentlig skulle ha stoff... og det uten symaskin hjemme...?? så da måtte jeg jo bare ha en symaskin og da..Søs gikk ut fra butikken med litt dårlig samvittighet trur jeg,(siden hun egentlig lurte meg litt til å kjøpe..) for jeg regner ikke med hun trudde på at jeg i det hele tatt kom til å bruke den... hehe... men sååå feil kan man ta asså  :o))
Så her sitter jeg da, forran symaskinen min...  :o))

Loppis var det og i går, etter mye frem og tilbake og med en telefonsamtale fant jeg ut at der jeg var, var det ikke!!! ikke det at det var telefonsamtalen som gjorde at jeg skjønte det ikke var der, for så mørkt loppemarket har jeg aldri sett... hehe.. så da var det ut på veien igjen da, men fant det til slutt og bare en halv time forsent (!) men fant noen små godsaker da....






litt forskjellig der asså... men synes disse boksene var så søte, den med røde epler på husker jeg fra barndommen, gjerne brun med hjerter... alle hadde kaffe i de  :o)
men så igjen bare elsker jeg glass skåler... kan ikke få for mange... og så er de så elegante på bordet med godis oppi...


I dag har mannen bursdag da, så jeg og jentene hadde
 overraskelses fest for han da han kom hjem fra tur...
mannen trudde vi skulle på kino, bare jeg og jentene (det hadde vært slemt på bursdagen hans) men han ble lurt, for da han kom hjem var det helt mørkt i 1 etasje med bare lys ned trappen til kjelleren
 og da han går inn døren til kjellerstuen står vi rett bak og roper "GRATULERER MED DAGEN!!!!!!"
Da ble han overrasket ja. Så for anledningen hadde vi jo baket kaker og pyntet

Trur han fikk en fin bursdagsopplevelse  :o))

Så nå trur jeg at jeg tar kvelden her... ha en fin kveld, eller nå har det jo blitt natt,,,
så...... god natt godfolk  :o))

MIA

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig hilsen! Så kjekt at du la igjen spor etter deg, sånn at jeg fant deg:-) Herlig og morsom blogg du har!

    Fine stoffer er kjekt å ha. Det får vi aldri nok av. Og symaskin jo ikke så dumt å ha det heller:-) Godt din søster fikk overtalt deg. Så da blir det utelukkende hjemmeproduserte julegaver i år, regner jeg med:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei Merethe og takk for kos hilsen:)
    Du har jo kommet deg godt i gang her, ser jeg:)
    Koselig med sying! Og gratulerer med mannen;)
    Klem fra Hegemor

    SvarSlett