fredag 1. oktober 2010

fredag og familie selskap.

ja så var fredan her igjen... og hei hvor den har gått..... puh... I dag har farmoren min bursdag, og "jenta" ble 77 år... ikke værst det for en oldemor til fire  :o)
så da var det jo på sin plass å finne en gave som passet en jente i hennes alder,... som har ALT!! så da jeg fant ut at hun hadde innvitert 16 stykker til selskap i dag, måtte jo gaven bli å lage et par kaker til henne, da hun ikke er så veldig god til å bake. Må si jeg egentlig ikke  har spist noe hjemlaget der.... ever... ikke det, hun er en kløpper på matlaging, noe hun selvsagt beviste atter en gang i år. Så.... i dag etter middagen var det faktisk ganske fint at jeg baket en eplekake og en marsipankake, for de forsvant ..hmmmm... de må ha jo smakt iallefall litt godt da


Men ettersom jeg har fått litt dilla på å sy lappe-ting sydde jeg liksågodt en veske til henne og, en hun kanskje kan ha krøllspennene hennes i, eller kanskje ha toalettsakene sine i når hun er på tur,....




dette var min første veske av noe slag så satser på at tekniken og utfallet blir bedre etterhvert.....  :/  håper jeg...

Nå har freden senket seg her i heimen, mannen har dratt på nattvakt og barna sover søtt. Jeg har funnet frem litt snop og detektiv på tv... ja nå skal jeg kose meg litt før en stor runde med opprydding starter...Storesøs kommer med symaskinen sin i morgen og da må jo det være ryddig og koselig, slik at vi kan kose oss med det vi liker best....skravle og sy  :o))
gleder meg  :o))))


MIA

1 kommentar:

  1. Noen ganger så er kaker også flotte gaver for damer i sin beste alder som har ALT ! Vesken var jo kjempeflott så den ble nok godt mottatt uansett hva hun velger å bruke den til ;-D

    Det er alltid godt å ha litt alenetid etter en lang dag så jeg håper du koser/ har fått kose deg masse;-)

    Klem fra Grete

    SvarSlett