tirsdag 18. januar 2011

utklednig

I dag og i går har jeg egentlig bare koset meg, altså ikke stresset rundt med dårlig samvittighet for hva jeg SKULLE ha gjort... og det er så deilig noen ganger.
Men i går måtte jeg sette meg ned og finne ut hvordan jeg skulle få til jentenes kostymer til kveldens utklednings-party hos klassevenninnen.... Aurora sitt kostyme var forsåvidt greit tenkte jeg, så jeg startet med Lottes, siden jeg egntlig ikke visste hva jeg helt skulle gjøre....
Men det gikk jo mye fortere enn jeg hadde tenkt da, hun skal nemllig være en pasient, det hele startet egentlig med at vi har et par krykker liggende, og hun skulle ha brekt ben.... litt lite utkledning tenkte jo jeg, og fant ut, med hennes samtykke, at en pasient passet bra. Så var det å lage en slik sykehus nattkjole da....  jeg fant frem mine gamle 70 talls mønster, og lette etter noe skjortel-greier, for det var jo mange som gikk med da, tenkte jeg....
Og som dere ser, fant jeg jo noen slag....men plutsellig slo det meg: Hvorfor gjøre det så tungvindt?? er jo bare å ta stoffet (et gammelt sengetøy..) over hodet hennes og klippe til hode og armer.... og tenkt som gjort. Og guri hvor enkelt man kan gjøre det noen ganger.... jeg sydde inn kantene og gjorde den klar på max 20 minutter...hehe... det kaller jeg effektivt det!!







....et pasient nr, ja det må en jo ha!!! Lotte ville egntlig at jeg skulle brodere inn "sweet as a cupcake" der da, siden jeg holdt på med et annet broderi..... hehe.... men jeg forklarte henne det at på sykehuset finnes ikke slike sitat.. der er det bare nummer som gjelder... og da var jo det greit, hun ville ha nummer 0045!!


Så ble det jo Auroras tur, hun skal være en porselens-dukke, siden søster hadde sladret på henne på skolen og fortalt "alle" at hun skulle være baker!!! Da mått hun finne på noe annet!! Og hva passer ikke bedre til en lita diva og ei jåle??!! Så da måtte mor tenke tenke tenke..... hvordan  i alle dager skal jeg klare å få til en porselensdukke-kjole??!!??!! Men så slo det meg, at jeg kjøpte to voldsomme kjoler fra ebay i fjor, en litt typisk Amerikansk, stor med tyll under og fine blomster på... aha... da trenger vi bare et forkle....Easy picy....
eller....Forkle???? Hvordan ialledager lager man det?? Da ble det frem med hvitt laken og saks, og jammen.... etter da en drøy time ble forkle ferdig




så nå er det bare å vente på at jentene kommer hjem fra skolen så vi får "pyntet og malt de"....

Ha en fin dag videre.....

2 kommentarer:

  1. Du er verkeleg oppfinnsom! Og kvifor gjere det vanskeleg når det kan gjerast enkelt?!
    Blir nok ein suksess i kveld dette her:-)

    SvarSlett
  2. Så flink du er!!
    Klem fra Igi

    SvarSlett