tirsdag 31. mai 2011

en fin helg!

Ja da var bryllupet til våre gode venner gjort, det ble JA fra begge, og ikke et øye var tørt i kirken!! Et flott bryllup.


Dagen begynte supert med sol og utsikt til nyydelig vær, men det var jo egentlig bare frem til ca tolv på formidagen, så dagen endte opp med regn, men det er som de sier: Regn i brudens slør betyr jo lykke  :o)
Og de så iallefall ganske så lykkelige ut!!!

Og for dere som lurer på hva jeg hadde på meg....
Det ble den blå kjolen, og et par blå og røde sko (har de ikke på meg her på bilde, siden det regnet og vi gikk ned til lokale der festen skulle være....)samt en rød veske.
Det var egentlig meningen jeg skulle ha på meg en rød og hvit-rutete kjole litt ala 50 tallet.... men den var så hverdagslig!! Og når en først skal i bryllup, synes jeg at jeg skal pynte meg litt mer enn hverdagslig. jeg følte meg ganske fin, med mine fine sko, fin kjole og noen kjempe røde lepper  :o)) hadde og en rød blomst i håret, med litt strass på. Og som dere kan se ut fra bilde, matcher tilogmed paraplyen og ikke minst mannens slips  :o)  Ingen ting er lagt til tilfeldigheter !!!


Forresten den ene kaken som jeg klarte å ikke og ødelegge, (etter to ødelagte ), den ble ganske så vellykket!! Jeg trur ikke at jeg har laget en så god noen gang... og det er jo bra, siden den skulle i bryllupet.... jeg pyntet kaken med sommerfugler og sølvkuler, noe som matchet veldig i pynten de hadde i lokalet. Bruden hadde gått for lilla pynt med sommerfugler.

Kaken glemte jeg å ta bilde av opp i all stress....


I dag var det ikke noe fint vær her hjemme, både kaldt og vått, så da har jeg hatt mulighet til å sitte lenge på sy-rommet mitt å sydd litt.
Startet med en kjole til Lotte, som hun ville ha med på ferie som vi skal på om litt. Kjolen skulle være av enkel kaliber, en "tubekjole" med strikk øverst. Noe de på stoff&stil fortalte meg at var det enkleste av det enkle!!!
NOE DET IKKE VAR!!!!!  Strikken som var undertråen, gikk ut i det jeg strakk på kjolen.... hmmm??? siden det var så "ENKELT" må jeg jo ha gjort noe galt??? men men ... da ble det heller et skjørt/sarong...
 Og av restene laget jeg en spenserkjole....
...Og sammen synses Lotte det var supert!! for den kjolen ble faktisk så kort at det endte opp som en tunika....

En stolt modell her altså, som ikke vil gå med det før vi skal på ferie, itilfelle det blir skittent. Jeg trur ikke hun har trua på det jeg lager altså, for hvis det ble skittent, måtte vi vaske det, og det kunne hende at det ikke tålte det!!! så derfor ligger det i skapet til den dagen vi skal pakke!!!

Fikk og ferdig et teppe som skal legges ut på epla, og et skjørt til Aurora. men de har jeg ikke fått knipset noe bilde av ennå!!

Håper på et pent vær i morgen, med sol og varme!! Da skal jeg ut i hagen og tuste... noe den trenger sårt.... dette vannet som har kommet ned har satt fart på all ugress og løvetann.. og det må vekk!!!!
Så... sol sol kom til meg, regn regn gå din veg!!!!

ha en fin natt


1 kommentar:

  1. Så artig med bryllup, Mia, lenge siden jeg har vært i et:)
    Fint pyntet var dere, både du og mannen:) matcher med hårpynt og slips:)
    Fine ting i Eplabutikken din, lykke til med salget:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett