mandag 17. juni 2013

på biltur

Glemte å legge ved og fortelle om turen hjem fra Kragerø i går jeg.....

Jeg fikk med meg noen blå blomster/stauder hjem fra mamma og pappa.... da jeg kjørte hjemover, på vei til Gjerdemyra, dukker det opp et hav av prestekrager i veikanten. der stoppet jeg, og spadde opp et par stooore tuer med prestekrager, jeg hadde bare sånn tilfeldig med meg en spade..... hehe, nei det var nok nøye planlagt, da jeg hadde sett de samme blå blomstene jeg fikk fra mamma i veikanten ikke langt herfra, hadde tenkt å ta de på vei hjem, men det slapp jeg da.....

Men turen var jo ikke over ennå, jeg hadde jo fortsatt 45 min igjen av turen, og på den tiden er det mulig å tenke og planlegge, jeg skal lage et slikt palle bord, som alle andre har, men jeg er litt treg, men jeg manglet en eller kanskje to paller, siden jeg da egentlig hadde bare en selv!
Og jeg husket fra i går at på veien til byen (Porsgrunn) sto det en reklame plakat for marked i Langangen, men da klokken 20.000 måtte jo det markedet være ferdig... så jeg hentet den jeg!Ryddet liksom litt opp langs veien.. Kjørte så over Vallemyrene hvor jeg tok noen ekstra runder rundt noen firma-bygninger, og DER, DER sto den stabelen med paller, jeg kikket rundt meg, ingen å se, og rett og slett stjal en og kjørte av gårde,....

Jeg kom og på at nede ved lekeplassen hos oss, som ALDRI blir brukt fordi kommunen har fjernet alle lekeapparatene????, var det flere tuer med Lupiner!!!  Og ja, jeg rygget med og spadde opp en hel haug av de og jeg......
Ble så baktung at bilen, som er forhjulsdreven, hadde problemer med å komme opp.....



Lotte og Aurora var jo selvsagt med, og de mener jeg er noe av det galeste og rareste som finnes...
Tommelen er opp, men blikket sier vel sitt :)



SÅ nå har det blitt litt planting og fiksing av uteplass, pallebordet må vente litt, har akkurat malt det, så blir nok satt sammen i løpet av morgen dagen kanskje.... tjohei

I kveld kommer mannen hjem, og han får sett alt jeg har gjort her hjemme, håper han blir fornøyd. Jeg ser virkelig frem til å se han igjen, to uker borte er en stund.... Har og to jenter som venter skikkelig på han.....

Får ryddet litt unna her hjemme (inne har jo blitt glemt oppi alt ordning) og få kjøpt inn litt kose mat, slik at vi får kost oss når han kommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar