torsdag 14. august 2014

Dagens husmor tips: Hvordan brette stretch laken....

Dagens husmor tips:
Hvordan brette stretch laken...

Jeg er ikke verdens beste husmor......
Men sånn innimellom når jeg gjør mitt beste,
Når jeg bestemmer meg for det, gjør jeg det ganske pirkete, og ransaker skuffer og skap for opprydding behov.. Og må jo si jeg trenger ikke å lete lenge før det dukker opp et skap, en skuff eller en bod som trengs å ryddes....
Denne gangen var det skapet til sengetøyet som endte opp under lupen-...
og der oppdaget jeg med fortvilelse at det ikke er blitt tatt vare på i det siste, full lastet med gamle sengetøy og   Stretch laken......

Jeg er nok en av de som surrer hele lakenet rundt og vips ferdig brettet.
Men det er en ting som skjer da, jo det er at lakenet tar veldig stor plass i skapet. Og mitt skap er ganske lite...

Men etter å ha lett etter gode ideer på youtube.com . Kom jeg over et program fra Martha Stewart om akkurat dette her  :)




og satte igang og prøvde dette som så ut til å være helt genialt ut.....

Og resultatet ble jo egentlig ganske mye bedre.....




trenger kanskje ikke si hva som er Martha Stewart tips og hva som var min egen måte å brette på...??!'

Etter å ha gjort dette noen ganger var det faktisk ganske lett... Faktisk nesten like lett som å surre det, tok iallfall ikke lenger tid....
Det blir nok gjort slik fremover nå..... deilig med oversikt og bedre plass i skapet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar